Færdigheder: Tale, lytte og skrive
Kategori: Problemløsning/puslespilstask
Sted: Inde
Materialer: Computer
Varighed: 45 - 60 min.
For at engagere og motivere eleverne i undervisning kan man bede dem løse opgaver på denne legende og problemløsende måde. Med fokus på legens kvaliteter, legeformer og legepersonligheder kan man skabe en stemning i læringsmiljøet, der giver eleverne:
Lyst til at lære
Mod til at fejle
Mulighed for at samarbejde og forhandle
Mulighed for fordybelse
Mulighed for at eksperimentere
Et valg
En aha-oplevelse
En følelse af fryd, glæde og begejstring
Det digitale escape room er lavet med udgangspunkt i et 360° panoramabillede af et klasselokale. Billedet er forbundet med en række andre billeder, videoer og opgaver.
Når du følger linket, går du ind i et problemløsende spil, hvor du skal løse opgaver om bogen "Diary of a Wimpy Kid". Du skal følge spor, løse opgaver og samle svar for at være i stand til at løse gåden og undslippe rummet. Du skal indsætte alle svarene ved symbolet med rettetegn.
Tag noter, når du løser ledetråden. Du har brug for de nøjagtige spor for at forlade rummet og få kodeordet. Man kan løse opgaven over flere gange og forlade rummet uden at miste data.
For at samle de nødvendige spor kan man både arbejde alene eller arbejde sammen med en makker.
Let’s try the…
Let’ read the…
I can start by…
Will you…?
Can/could you check out the…?
I think…
In my opinion…
Do you think…?
I agree/I disagree...
Maybe there is…/there are…