Færdigheder: Lytte, læse og tale
Kategori: Informationskløft/task
Sted: I klassen
Materialer: Bogen og projektor
Varighed: 60 - 90 minutter
For at engagere og motivere eleverne i undervisning kan man bede dem løse opgaver på denne legende og problemløsende måde. Med fokus på legens kvaliteter, legeformer og legepersonligheder kan man skabe en stemning i læringsmiljøet, der giver eleverne:
Lyst til at lære
Mod til at fejle
Mulighed for at samarbejde og forhandle
Mulighed for fordybelse
Mulighed for at eksperimentere
Et valg
En aha-oplevelse
En følelse af fryd, glæde og begejstring
Det digitale escape room er lavet med udgangspunkt i et 360° panoramabillede af et australsk landskab. Billedet er forbundet med en række andre billeder, videoer og opgaver. Escape rummet er lavet over bogen "The Koala Who Could".
Når du følger linket, går du ind i et problemløsende spil, hvor du skal løse opgaver om bogen. Du skal løse opgaver og følge spor.
For at samle de nødvendige spor kan man både arbejde alene eller arbejde sammen med en makker. En god ide er at gøre det første gang fælles på klassen og efter nogle lektioner, så kan man prøve i makkerpar.
What colour?
Which animal?
What feeling?
I think…
Do you think…?