Three Questions

Et antal elever kommer til tavlen og stiller sig med ryggen til denne. Bag ved hver elev hænges et flashcard fra det tema, der arbejdes med. Hver elev skal nu gætte, hvilket kort der hænger bag dem. De må hver stille tre spørgsmål til klassen. Man aftaler i klassen, hvad der sker, hvis man gætter rigtigt – om man må prøve igen f.eks., eller om der skal byttes elever efter hver runde.

Man kan også hænge ét flashcard bag børnene (2 børn), og de skal så i fællesskab gætte, hvad der er på kortet ved hver at stille et spørgsmål. 

Hvis børnenes ordforråd er til det, kan reglen være, at de tre spørgsmål ikke må være gæt på, hvad kortet indeholder, men skal være spørgsmål, der går på udseendet/funktionen af kortets ord: ”Am I red? Do I taste sweet?” osv. Så længe børnene ikke har så meget sprog, kan det være ok, at de blot gætter på ordet: ”Am I a strawberry?” osv. På denne måde kan temaets gloser repeteres